reede, 15. jaanuar 2010

seiklused Seljakoti registreerimisega Eestis

Teisipäeval peale Eestisse jõudmist käisin kohe ARK-s esmasel registreerimiseelsel ülevaatusel. Kaasas kogu paberimajandus mis austerlane mulle auto üleandes kaasa andis: vana Austria reg. tunnistus, Austria üksiktüübikinnituse dokumendid (raamat) ja teh. ülevaatuse paberid. Entsiastlikult ajasin auto Tallinna ARK ülevaatajate angaari, ülevaataja vaatas veidi kõõrdi autot ja nõudis dokumente, lappas neid ja ütles, nendega autot Eestis arvele ei saa, puudub Austria passi 1. ja 2. osa. Mul silmad imestusest suured - omaarust ju kõik vajalikud paberid olemas, et mida veel... Ok, auto vaadati üle, kontrolliti VIN koodid, mõõdeti, uuriti mingeid word-i faile ja ulatati mulle esmase ülevaatsue akt tekstiga: SÕIDUK EI VASTA NÕUETELE, puuduvad Austria registreerimistunnistuse uued osad.

Kõrvad longus lahkun ARK-st ja saadan meili auto müüjale küsimusega, kas mingid dokumendid jäid üle andmata. Mõne tunni pärast tuleb vastus: ei jäänud - kaheosalisi passe hakati Austrias väljastama alles 2000, minu auto on registreeritud 1999 ja olnud kogu aja ühe ja ainsa omaniku - Tiroler Wasserkraftwerke AG omanduses, seega sellel auto EI SAA olla uut kaheosalist reg. tunnistust.

Meel veidi rõõmsam võtan igaks juhuks kõne Austria Suursaatkonda Tallinnas, minuga vestleb meeldiv proua konsulaarosakonnast. Lepime kokku, et lähen järgmisel päeval sealt läbi, näitan oma paberimajanduse ette.

Kolmapäeva hommikul kohtungi Austria saatkonna konsulaartöötajaga, kes teeb kõne Innsbrucki politseisse, kes on selle auto 1999 a. registreerinud ja 2009 a. arvelt kustutanud. Loomulikult selgub, et sellel autol EI SAA olla muid dokumente kui need mis mul juba olemas on. Austria konsulaadi proua pakub lahkelt, kui muidu ei saa, siis ta organiseerib läbi diplomaatiliste kanalite Innsbrucki politseist kirjaliku kinnituse, et sellele autole pole kunagi väljastatud 2-osalist reg. tunnistust, seega ei ole mõtet seda ka nõuda, auto pole varastatud jne.

Veel kaks päeva (sic!) hiljem helistab mulle sama ARK töötaja, kes teostas autole esmase ülevaatuse, et olemasolevate dokumentidega autot Eestis arvele ei saa. Selgitan, et käisin Austria saatkonnas ja mida selat teada sain, ei, ikka pole hea, väide oli umbes selline, et auto registrist kustutamisel oleks justkui pidanud antama sellele autole uus reg. tunnistus!!! Soovitas suhelda ARK registriosakonnaga. Müstika!!!

Kuna mul väga kiiret pole, siis ootan juba huviga asjade edasist arengut.

1 kommentaar:

  1. Tere tulemast klubisse :-)
    Minu registreerimise lugu http://www.landrover.ee/foorum/viewtopic.php?t=2074

    VastaKustuta